Taycan, tamamen elektrikli olarak üretilmiş Porsche’nin ilk spor araç modeli..

Türk kökenli olan Taycan ismi, genç ve güçlü anlamını taşımaktadır. Porsche’nin klasik tasarımına ek olarak otomobilin kaslı ve keskin hatları Taycan’ın anlamına uygun tasarımı ile dikkatleri üzerine çekiyor.

İç tasarımında ilk defa deri kullanmak yerine geri dönüştürülmüş malzemelerden tasarlandığını görüyoruz bu açıdan bakıldığında aslında elektrikli araçlara özgü olan sürdürülebilirlik konseptinin başarılı bir şekilde lanse edildiğini söyleyebiliriz.

Porsche Taycan, 625 beygir gücü üreten ilk elektrikli motora sahip olan Taycan Turbo ve 761 beygir gücüne sahip  Taycan Turbo S ile e-performans grubunun en güçlü üretim modellerini temsil ediyor.

Çevre kirliliği ve sürdürebilir enerji noktasında bir ihtiyaç haline gelen elektrikli otomobillerin normalde voltajı 400 volt iken, Taycan 800 voltluk sistemi ile tamamen elektrikli ilk spor otomobili olarak sevenlerine önemli bir avantaj sağlamaktadır.

Taycan’ın ön ve arka akslarda olmak üzere iki adet bulunan elektrikli motorları Taycan Turbo ve Taycan Turbo S ismindeki iki modele de dört çeker özelliğini katmaktadır. Yeni nesil sürüş sağlayan ve Porsche tarafından geliştirilen iki vitesli şanzıman arka aksa monte edilerek ilk vitesin kalkış anında Taycan’a daha fazla ivme sağlaması, ikinci vitesin ise yüksek verimlilik ve güç sağlaması amaçlanmıştır.

Taycan Turbo 0’dan 100 km/sa 3.5 saniyede ulaşırken menzili 450 km, Taycan Turbo S ise bu hıza 2.8 saniyede 412 menzil ile ulaşabiliyor.

Bu performans ve verimlilik farkı söz konusu olduğunda siz otomobil severleri Platin Oto olarak Taycan Turbo S ile bir araya getiriyoruz.

Bu efsanevi aracın 761 beygirlik Turbo S modeli ile  571 beygirlik 4S performance battery plus karşılaştırmalı incelememiz Youtube kanalımızda.

Aşağıdan ulaşabilirsiniz