Ferrari otomobil markasının tarihi Enzo Ferrari’nin hayat hikâyesiyle öyle bütünleşmiştir ki bir Ferrari aracı söz konusu olduğunda her zaman söze Enzo Ferrari’nin hayat öyküsüyle başlanır.

Peki, Ferrari’nin dünya devi olma yolundaki temelleri nasıl atıldı? Henüz 18 yaşında babasını ve abisini kaybeden Enzo Ferrari, araba yarışına ilgi duymaya başlar ve yarış pilotluğunu yaptığı Alfa Romeo’yu araba yarışında birinciliğe taşır.

Enzo Ferrari ismi bu şekilde ün kazanmaya başlar.

Ferrari araçlarının amblemi haline gelen ‘’şahlanan at’’ figürünü savaş pilotu olan Baracca, araba yarışlarında bir efsane olarak anılmaya başlayan Enzo Ferrari’ye hediye eder.

Kullandığı araçların bütün aksamları ile de ilgilenen Enzo Ferrari, oğlu Dino’nun doğumuyla yarış pistlerinden uzaklaşır ve bir otomobil fabrikasında araç motorlarının güçlendirilmesi, spor araç modellerinin geliştirilmesi üzerine yoğunlaşır. Uzun çalışmalar sonrasında doğduğu yerde, İtalya’nın Modena şehrinde, ufak çapta bir araba üretim atölyesi kurar. Fakat dönem şartları göz önüne alındığında pek fazla ilerleme kaydedemez. Enzo Ferrari tutkusundan vazgeçmeyip İkinci dünya savaşından sonra tekrar spor araçlar geliştirmeye yönelir. Böylece Enzo Ferrari’nin spor araba aşkı azim ve istikrar ile 1946 yılında ‘’Ferrari’’ markasına dönüşür.

Gelişim tarihi boyunca ekonomik sıkıntılardan dolayı krizler yaşasa da ‘’Ferrari’’ her zaman hız tutkunlarının çocukluk hayali olmuş, geçmişten günümüze yeni modeller üreterek göz bebeği haline gelmeyi başarmıştır.

Ferrari, Enzo Ferrari’nin yarış tutkusundan doğan bir misyon ile maksimum hızı hedefleyen spor araçlar üretmeye devam ediyor.

En hızlı Ferrari hangisi denildiğinde ilk akla gelen modellerden birisi F12 BERLİNETTA…

731 beygir olan bu hız canavarının aerodinamik açıdan en verimli Ferrari olması amacıyla mühendisler F12 BERLİNETTA’yı şekillendirmek için rüzgâr tüneli testinde 250 saatten fazlasını harcadılar.

En hızlı modellerden birisi ama aynı zamanda sürücüsüne karşı korumacı ve sadık..

Sürücü hatalarını tolere etmesi için dikkatlice programlanmış; denge kontrolü, çekiş kontrolünün yanı sıra vites değiştirme hızını ve arka diferansiyelini kontrol edebilir. Kendine güvenen sürücüler ise bu kontrol mekanizmasını direksiyonuna monte edilen ve Ferrari’nin ‘’manettino’’ diye adlandırdığı düğme ile servis dışı bırakabilir.

Platin Oto ailesi olarak F12 BERLİNETTA ile sizleri tanıştırmaktan memnuniyet duyuyoruz.

Youtube kanalımızda FERRARİ F12 BERLİNETTA incelediğimiz videoyu izlemeyi unutmayın!

Deniz ERGÜNLÜ